Condiții comerciale generale – Gastrobucatarie.ro
Aceste condiții comerciale generale se aplică achizițiilor din magazinul online www.gastrobucatarie.ro, definesc și specifică drepturile și obligațiile vânzătorului și ale cumpărătorului. Ca atare, acestea fac parte din contractul de cumpărare dintre vânzător și cumpărător.
Toate relațiile contractuale dintre vânzător și cumpărător cu reședința permanentă sau sediul social în Republica Slovacă sunt încheiate în conformitate cu legislația Republicii Slovace. În cazul în care partea contractantă este un consumator în sensul secțiunii § 52(4) din Legea nr. 40/1964, Codul civil, cu modificările ulterioare („Codul civil”), relațiile contractuale care nu sunt reglementate de termenii și condițiile sunt reglementate de Codul civil, Legea nr. 250/2007 privind protecția consumatorilor, cu modificările ulterioare („Legea privind protecția consumatorilor”) și Legea nr. 102/2014 privind protecția consumatorilor în cazul vânzării de bunuri sau prestării de servicii în temeiul unui contract la distanță sau al unui contract încheiat în afara spațiilor comerciale ale vânzătorului („Legea privind protecția consumatorilor în cazul contractelor la distanță”). În cazul în care partea contractantă este un antreprenor, relațiile contractuale care nu sunt reglementate condițiile comerciale de față, sunt reglementate de Legea nr. 513/1991 din Codul comercial, cu modificările ulterioare („Codul comercial”).
Date de contact:
e-mail: info@gastrobucatarie.ro, număr de telefon: +421 54/202 89 50
Adresa pentru expedierea coletelor:
gastrobucatarie.ro , Duklianska 16, 085 01 Bardejov, contact pentru curier: 0940601154
Supravegherea respectării legii este efectuată de Inspecția Comercială Slovacă „SOI”:
Numele și adresa autorității de supraveghere căreia îi sunt supuse activitățile furnizorului de servicii:
SOI Inspectorate for Prešov Region, Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1, Supervision Department
Articolul I.
Definiții
- Vânzătorul este societatea B-commerce, s. r. o. Stöcklova 60/19, 085 01 Bardejov, Republica Slovacă, nr. ID: 52 424 812, nr. TVA: 2121038744, nr. TVA: SK2121038744, înregistrată în Registrul Comerțului ținut de Tribunalul Districtual din Prešov, secțiunea: Sro, nr. inserție: 38488/P. Expedition warehouse B-commerce, Duklianska 16, 085 01 Bardejov.
- Cumpărătorul este un client al magazinului online www.gastrobucatarie.ro.
-
Consumatorul este un cumpărător – o persoană fizică care, atunci când încheie și execută un contract, nu acționează în cadrul activității sale comerciale sau al altei activități economice, achiziționează produse pentru uz personal sau pentru uzul membrilor gospodăriei sale, iar bunurile nu îi servesc la desfășurarea activității sale profesionale, profesionale sau economice.
- Antreprenor este un cumpărător care achiziționează produse în scopul desfășurării activității sale comerciale cu aceste produse. Antreprenorul este guvernat de prezenții termeni și condiții în măsura în care aceștia i se aplică și de Codul comercial.
- Bunurile sunt produsele din e-shop-ul de pe site-ul web al vânzătorului.
-
Contractul de cumpărare este un contract convenit pe baza unei comenzi completate în mod corespunzător, trimisă prin E-shop și este încheiat în momentul în care cumpărătorul primește confirmarea comenzii de la vânzător.
- Prețul de cumpărare este suma financiară pentru Bunuri.
- Taxa de expediere este suma financiară plătită de Cumpărător pentru livrarea Bunurilor, inclusiv costul de ambalare a Bunurilor.
- Prețul total este suma dintre Prețul de cumpărare și costul de expediere.
- Transportatorul este compania de curierat sau altă companie de transport care organizează livrarea bunurilor către cumpărător.
Articolul II.
Condiții de livrare și de plată
-
Bunurile sunt vândute în conformitate cu eșantioanele, fișele de tip și cataloagele emise de vânzător și plasate pe site-ul e-shop al vânzătorului.
-
Vânzătorul este obligat să îndeplinească comanda cumpărătorului și să livreze bunurile cumpărătorului în termen de 90 de zile (bunuri făcute la comandă) de la acceptarea comenzii cumpărătorului de către vânzător; această perioadă de livrare este acceptată de Cumpărător fără rezerve.
-
Cumpărătorul este obligat să preia livrarea bunurilor la locul specificat în acceptarea comenzii de către vânzător. În cazul în care Cumpărătorul nu preia bunurile în termen de cinci zile lucrătoare de la expirarea perioadei specificate în Contractul de cumpărare, fără anularea prealabilă în scris a Contractului, Vânzătorul are dreptul de a solicita despăgubiri pentru daune în valoare de costurile reale ale încercării de a livra fără succes comanda. După expirarea termenului de cinci zile lucrătoare de la data la care Cumpărătorul era obligat să accepte bunurile, Vânzătorul are dreptul de a se retrage din contractul de vânzare și de a vinde bunurile unei terțe părți.
-
Vânzătorul are dreptul de a invita cumpărătorul să preia bunurile înainte de expirarea perioadei convenite în contractul de cumpărare.
-
Afișarea culorilor bunurilor pe monitor poate să nu corespundă exact nuanțelor de culoare reale, așa cum le va percepe cumpărătorul în realitate. Afișarea nuanțelor de culoare depinde, printre altele, de calitatea monitorului sau a altui dispozitiv de afișare utilizat.
-
Locul de livrare a bunurilor este locul specificat în acceptarea comenzii de către vânzător, cu excepția cazului în care părțile convin altfel în contractul de cumpărare.
-
În cazul în care vânzătorul livrează bunurile cumpărătorului la locul specificat în contractul de vânzare-cumpărare de către cumpărător, cumpărătorul este obligat să preia bunurile personal sau să dispună preluarea bunurilor de către o persoană autorizată de cumpărător în absența sa să preia bunurile menționate în contractul de vânzare-cumpărare și să semneze protocolul de livrare și predare a bunurilor. Persoana terță autorizată să preia bunurile menționate în contractul de vânzare este obligată să furnizeze vânzătorului originalul sau o copie a contractului de vânzare și dovada plății pentru bunuri, precum și o autorizație scrisă. În cazul în care livrarea bunurilor trebuie repetată din cauza absenței cumpărătorului la locul specificat în contractul de vânzare-cumpărare, toate costurile suportate în acest sens vor fi suportate de cumpărător, în special livrarea din nou a bunurilor la locul specificat în contractul de vânzare-cumpărare.
-
Cumpărătorul are dreptul de a varifica coletul cu bunuri, precum și ambalajul acestora, imediat după livrare. În cazul în care cumpărătorul constată că bunurile sau ambalajul bunurilor sunt deteriorate mecanic sau că bunurile sunt incomplete, acesta este obligat să notifice transportatorul/curierul și să verifice starea bunurilor în prezența acestuia.
-
La livrarea expedierii de către transportator, în cazul descoperirii de ambalaje rupte, incomplete sau deteriorate, deteriorări cu pierderea conținutului, vă recomandăm să nu acceptați bunurile sau să tratați direct cu angajatul transportatorului la fața locului, scriind un proces verbal de deteriorare. În cazul primirii și descoperirii ambalajului spart sau deteriorat, deteriorări cu pierderea conținutului, vă rugăm să raportați acest eveniment în cel mult 24 de ore de la primirea bunurilor, expedierii. Bunurile deteriorate, ambalajul transportului cu bunuri și dovada de primire a transportului (bunurilor), documentul de achiziție – factura – sunt necesare pentru a scrie o notă de constatare a daunei. Este necesar să se informeze cu privire la raportarea și scrierea unei înregistrări a daunei prin e-mail: info@gastrobucatarie.ro.
-
Un angajat al companiei de curierat întocmește pentru cumpărător un proces-verbal privind amploarea și natura daunelor sau a caracterului incomplet al bunurilor, care va confirma prin prezenta exactitatea acestuia. Pe baza înregistrării astfel făcute și livrate vânzătorului, acesta poate, după încheierea cererii de despăgubire cu transportatorul, să prevadă remedierea defectului bunurilor, o reducere a bunurilor și, în cazul unor defecte iremediabile ale bunurilor, să livreze cumpărătorului bunuri noi.
-
Reclamația pentru deteriorarea mecanică a produsului care nu a fost evidentă la primirea coletului trebuie să fie făcute imediat după preluarea coletului, dar nu mai târziu de 24 de ore de la livrarea bunurilor. Trebuie să se demonstreze că deteriorarea mecanică nu a fost posibilă nici după o inspecție amănunțită a bunurilor și a ambalajului acestora, în conformitate cu punctele 8 și 9 din secțiunea Condiții de livrare și plată. Revendicările pentru defectele detectate ulterior a bunurilor deteriorate pot fi făcute dacă se poate dovedi că defectele revendicate erau deja prezente la momentul primirii bunurilor de la transportator.
-
Cumpărătorul are dreptul să se retragă din contractul de cumpărare, iar vânzătorul este obligat să returneze cumpărătorului partea deja plătită dinpPrețul de cumpărare și în cazul în care vânzătorul nu livrează bunurile, în termen de 14 zile de la expirarea termenului de livrare, în conformitate cu punctul 2. din această parte a condițiilor comerciale generale.
-
Cumpărătorul va primi o factură pentru fiecare expediere prin e-mail sau în colet cu produsul.
- Modalități de plată:
Cu card de credit prin internet,
Plata numerar la livrare (ramburs),
Plata în cont.
-
Plata în avans prin transfer bancar: dacă alegeți să plătiți prin transfer bancar tradițional, vă vom trimite automat instrucțiunile de plată prin e-mail. Acest lucru este întotdeauna făcut de sistemul nostru automat în următoarea zi lucrătoare. Dacă plătiți în avans prin transfer bancar, data livrării poate fi afectată de data plății. Este necesar ca suma să fie creditată în contul nostru nu mai târziu de cinci zile lucrătoare de la confirmarea comenzii, în caz contrar comanda poate fi anulată.
Articolul III.
Contract de vânzare – cumpărare
-
Comanda cumpărătorului este un proiect de contract de vânzare-cumpărare, iar contractul de vânzare-cumpărare în sine este încheiat în momentul acceptării obligatorii de către vânzător a proiectului de contract de vânzare-cumpărare sub forma unui e-mail trimis la adresa specificată de cumpărător în comandă. Livrarea comenzii cumpărătorului este confirmată imediat de către vânzător prin e-mail la adresa de e-mail a cumpărătorului specificată de acesta în comandă, ceea ce nu înseamnă că vânzătorul a acceptat comanda și că a fost încheiat contractul de cumpărare.
-
Prin expedierea comenzii, cumpărătorul confirmă că a citit aceste condiții comerciale generale, inclusiv politica privind reclamațiile, și că este de acord cu acestea. În plus, prin trimiterea comenzii, cumpărătorul recunoaște că acea comandă este legată de obligația de plată. Cumpărătorul va fi informat cu privire la condițiile comerciale generale și la procedura de soluționare a reclamațiilor și va avea posibilitatea de a se familiariza cu acestea înainte de plasarea comenzii. Cumpărătorul nu ar trebui să suporte costuri pentru utilizarea mijloacelor de comunicare la distanță în legătură cu încheierea contractului de vânzare-cumpărare și cumpărătorul nu are nicio obiecție cu privire la utilizarea acestora.
-
Vânzătorul își rezervă dreptul de a nu încheia contractul de vânzare-cumpărare în următoarele cazuri:
o Bunurile nu mai sunt în stoc – dacă bunurile comandate de cumpărător nu mai sunt în stoc, vânzătorul va propune o soluție alternativă sub forma livrării altor bunuri către cumpărător. Dacă cumpărătorul nu este de acord cu modificarea comenzii , comanda este anulată automat.
o Comanda falsă – o comandă este marcată ca fiind falsă dacă conține date fără sens (dacă nu poate fi livrată), dacă destinatarul nu știe despre ea (glume proaste) sau nu este de acord cu ea (în cazul verificării comenzii). În acest caz, vânzătorul va încerca să contacteze cumpărătorul prin e-mail sau telefon pentru a clarifica situația.
o Bunurile nu mai sunt fabricate sau livrate, ori prețul furnizorului de bunuri s-a modificat semnificativ.
-
În cazul în care contractul de vânzare-cumpărare nu este încheiat atunci când cumpărătorul a plătit deja o parte sau întregul preț de cumpărare, această sumă va fi transferată înapoi în cont sau la adresa cumpărătorului, în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la notificarea încheierii necontractuale a contractului de vânzare-cumpărare.
-
În cazul unei modificări a comenzii, aceasta va fi obligatorie pentru ambele părți în momentul confirmării modificării de către vânzător. Vânzătorul nu este obligat să accepte o modificare a comenzii în momentul în care a predat deja bucurile conform comenzii inițiale transportatorului sau a modificat comanda pe baza cererii cumpărătorului.
- La momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare, acesta este obligatoriu pentru părți.
-
Contractul de vânzare-cumpărare poate fi modificat numai prin acordul dintre vânzător și cumpărător. Vânzătorul are dreptul de a modifica aceste condiții comerciale generale. Cu toate acestea, modificarea nu va afecta contractele de cumpărare deja încheiate, ci numai contractele de cumpărare care vor fi încheiate după intrarea în vigoare a modificării.
-
În caz de forță majoră sau în situația unor evenimente care nu pot fi prevăzute (dezastre naturale, pandemii, eșecuri operaționale, eșecuri ale subcontractanților etc.), vânzătorul nu va fi răspunzător pentru daunele cauzate, ca urmare sau în legătură cu cazuri de forță majoră sau evenimente imprevizibile. În cazul în care o astfel de condiție persistă mai mult de 10 zile, vânzătorul și cumpărătorul au dreptul de a se retrage din contract.
-
În cazul în care articolul prezintă defecte la primirea de către cumpărător și este vorba despre un defect care poate fi remediat, cumpărătorul are dreptul să ceară rezolvarea acestuia în mod gratuit, în timp util și în mod corespunzător. Cumpărătorul poate, în loc să rezolve problema singur, să solicite înlocuirea articolului sau dacă defectul afectează doar parțial articolul, înlocuirea părții deteriorate, dacă acest lucru nu generează costuri disproporționate pentru vânzător în raport cu prețul bunurilor sau cu gravitatea defectului. Vânzătorul poate întotdeauna să înlocuiască articolul defect cu unul fără defecte în loc să înlăture defectul, dacă acest lucru nu cauzează inconveniente grave cumpărătorului. În cazul în care defectul este iremediabil și împiedică utilizarea corespunzătoare a articolului, cumpărătorul are dreptul de a solicita înlocuirea articolului sau de a se retrage din contract. Aceleași drepturi se aplică cumpărătorului în cazul în care defectul nu este remediabil, dar dacă cumpărătorul nu poate utiliza în mod corespunzător articolul din cauza reapariției defectului după reparație sau din cauza unui număr mai mare de defecte. În cazul în care defectul este iremediabil și nu împiedică utilizarea corespunzătoare a articolului, cumpărătorul are dreptul la o reducere rezonabilă a prețului articolului.
-
Retragerea din contractul de vânzare prin corespondență – consumatorul se poate retrage din contract fără a oferi niciun motiv în termen de 14 zile calendaristice de la data primirii bunurilor. Perioada de retragere este păstrată dacă consumatorul trimite o notificare de exercitare a dreptului de retragere înainte de expirarea perioadei de retragere. Cu toate acestea, dreptul legal nu poate fi înțeles de consumator ca o opțiune de a împrumuta bunurile gratuit. În cazul în care consumatorul își exercită dreptul de retragere în termen de 14 zile calendaristice de la primirea bunurilor, acesta trebuie să predea vânzătorului tot ceea ce a primit în temeiul contractului de vânzare. În cazul în care bunurile returnate sunt doar parțial deteriorate, vânzătorul poate solicita consumatorului despăgubiri. Consumatorul este răspunzător pentru prejudiciul cauzat vânzătorului la returnarea bunurilor în conformitate cu principiile generale ale răspunderii pentru daune în temeiul § 420 și urm. din Codul civil. Formularul de retragere poate fi descărcat aici:
Formular de retragere din contractul de vânzare-cumpărare | gastrobucatarie.ro
-
Procedura de retragere din contract este următoarea: consumatorul să trimită o retragere scrisă la adresa de corespondență a vânzătorului sau electronic la adresa de e-mail a vânzătorului: info@gastrobucatarie.ro.
-
Retragerea trebuie să includă datele vânzătorului (a se vedea mai sus), datele consumatorului, numărul comenzii, data achiziției și adresa sau numărul contului său bancar în care va fi rambursat pentru bunuri. Formularul de retragere este menționat la punctul 10 din această parte a termenilor și condițiilor. Consumatorul trebuie să dateze și să semneze formularul de retragere. La retragerea din contract, consumatorului i se vor rambursa toate plățile efectuate de consumator în legătură cu încheierea contractului de vânzare, în special prețul de cumpărare, inclusiv costul livrării bunurilor către consumator. Aceasta nu se aplică costurilor suplimentare în cazul în care consumatorul a ales o altă metodă de livrare decât cea mai ieftină metodă normală de livrare oferită de vânzător. Plățile vor fi rambursate consumatorului fără întârzieri nejustificate, cel târziu în termen de 14 zile de la data la care vânzătorul primește notificarea de retragere a consumatorului din contractul de cumpărare. Rambursările vor fi efectuate în același mod în care consumatorul a plătit bunurile, cu excepția cazului în care consumatorul a convenit în mod expres asupra unei alte metode de plată. Această sumă va fi rambursată fără perceperea unor taxe suplimentare. În același timp cu retragerea din contract, consumatorul va trimite bunurile returnate la adresa depozitului de expediere: B-commerce, s. r. o. Duklianska 16, 085 01 Bardejov, Republica Slovacă, nu mai târziu de 14 zile de la data exercitării dreptului de retragere. Se consideră că termenul a fost respectat dacă consumatorul trimite bunurile înapoi înainte de expirarea perioadei de 14 zile. Plata pentru bunurile achiziționate va fi rambursată consumatorului numai la livrarea bunurilor returnate la adresa vânzătorului sau la prezentarea dovezii trimiterii înapoi a bunurilor. În cazul în care bunurile livrate respectă pe deplin cerințele de calitate și nu sunt defecte, costurile de returnare a bunurilor către vânzător vor fi suportate integral de către consumator. Bunurile nu trebuie să prezinte semne de utilizare, să fie intacte și complete, inclusiv toate accesoriile. Cumpărătorul este obligat să protejeze bunurile împotriva deteriorării în timpul transportului (utilizarea ambalajului original este cea mai importantă). În același timp, vânzătorul solicită cumpărătorului să returneze eticheta originală, codul de bare și alte documente legate de bunuri (cum ar fi cardul de garanție, manualele, copia dovezii de cumpărare etc.), fără de care vânzătorul nu poate identifica bunurile și, astfel, prelungește timpul de procesare al vânzătorului nu este în măsură să pună bunurile din nou în vânzare. În acest sens, am dori să subliniem faptul că, în timpul perioadei de retragere, nu este posibilă utilizarea bunurilor în mod normal, ci doar testarea lor într-un mod similar cu cel în care ar putea fi testate într-un magazin (de exemplu, în cazul hainelor, acest lucru înseamnă testarea modului în care bunurile se potrivesc cumpărătorului și nepurtarea lor, spălarea lor etc. timp de 14 zile). În cazul în care oricare dintre condițiile de mai sus nu este îndeplinită, rezultând în lipsa unei livrări demonstrabile a anulării în termenul specificat (de exemplu, doar trimiterea înapoi a bunurilor returnate fără exprimarea voinței de anulare a contractului sau doar livrarea anulării scrise fără returnarea bunurilor), anularea contractului de cumpărare nu va fi acceptată de către vânzător, iar bunurile vor fi returnate pe cheltuiala cumpărătorului.
-
Cumpărătorul, care este un om de afaceri, poate conveni cu vânzătorul să se retragă din contractul de vânzare în funcție de starea bunurilor returnate, de pierderea garanției și de prețul actual al bunurilor returnate. Starea bunurilor este supusă evaluării vânzătorului. În cazul în care nu se convine asupra unor condiții acceptabile pentru ambele părți, bunurile vor fi returnate pe cheltuiala cumpărătorului. Vânzătorul are dreptul de a factura cumpărătorului orice costuri suplimentare suportate. Cumpărătorului i se poate solicita să prezinte un act de identitate la emiterea unei note de credit pentru a proteja drepturile de proprietate ale Cumpărătorului. Prin prezentarea cărții de identitate, Cumpărătorul recunoaște prelucrarea datelor cu caracter personal în scopul executării Contractului de cumpărare în conformitate cu articolul 6 alineatul (1) litera b) din Regulamentul (UE) nr. 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE. Termenii și condițiile de prelucrare și protecție a datelor cu caracter personal de către Vânzător sunt prezentate mai detaliat, cu trimitere la secțiunea „Politica de confidențialitate și Termenii și condițiile de prelucrare a datelor cu caracter personal” din Condiții comerciale generale.
-
Vânzătorul se poate retrage din contractul de vânzare-cumpărare încheiat, în cazul în care executarea comenzii devine imposibilă sau bunurile comandate nu mai sunt produse sau nu sunt disponibile pe piața de care dispune vânzătorul sau sunt indisponibile pentru o perioadă îndelungată de timp, fără vina vânzătorului. În cazul în care imposibilitatea de executare menționată anterior se referă doar la o parte din prestația comandată, vânzătorul poate anula doar o parte din comandă.
-
În cazul în care vânzătorul nu poate îndeplini obiectul contractului de cumpărare deoarece nu poate livra bunurile comandate, acesta este obligat să informeze imediat consumatorul și să ramburseze prețul total plătit pentru bunuri în termen de 15 zile, cu excepția cazului în care vânzătorul și consumatorul convin asupra unei prestații alternative.
-
Plata pentru bunurile comandate se poate face în mai multe moduri, fie prin plata la livrare, fie prin transfer bancar, în cazul în care prețul total trebuie transferat în contul vânzătorului înainte de expedierea bunurilor, fie prin utilizarea unui card de credit.
-
Pentru achizițiile de peste 500 EUR, comanda trebuie plătită în avans, fie prin transfer bancar, fie prin plată online imediată.
-
Expedierea bunurilor comandate este condiționată de disponibilitatea stocurilor. Pentru bunuri, expedierea are loc de obicei în următoarea zi lucrătoare după încheierea contractului de cumpărare. La acest termen se adaugă timpul de expediere – în funcție de metoda de expediere aleasă.
-
Bunurile sunt expediate prin servicii de transport sau de curierat furnizate de vânzător.
-
În cazul în care există o promoție de preț care permite cumpărătorilor conectați la contul lor de client să facă o singură achiziție cu reducere, vânzătorul își rezervă dreptul de a refuza să acorde această reducere cumpărătorului în cazul în care există suspiciunea creării mai multor conturi de client pentru aceeași persoană pentru a obține o reducere neautorizată.
-
În cazul unei reduceri a prețului de cumpărare în perioada dintre expedierea comenzii și primirea bunurilor, vânzătorul nu va putea rambursa banii pentru bunuri.
Articolul IV.
Procedura de reclamație
-
Procedura de reclamație este reglementată de Codul civil, Codul comercial, Legea privind protecția consumatorilor și Legea privind protecția consumatorilor în contractele la distanță și se aplică bunurilor pentru care drepturile consumatorului în temeiul răspunderii pentru defecte sunt exercitate de cumpărător în timpul perioadei de garanție (denumită în continuare „reclamație”).
-
Garanția nu acoperă uzura normală a articolelor (sau a părților acestora) cauzată de utilizarea normală. O durată de viață mai scurtă a produsului din cauza uzurii menționate mai sus cauzate de utilizarea normală nu poate fi considerată un defect, care va fi luat în considerare în cazul unei reclamații. În cazul articolelor folosite, vânzătorul nu va fi răspunzător pentru defectele cauzate de utilizare sau uzură, iar perioada de garanție va fi de 12 luni de la data primirii de către cumpărător.
-
Asamblarea sau punerea în funcțiune a bunurilor nu face parte, în principiu, din livrarea bunurilor, iar cumpărătorul declară că este conștient de modul de punere în funcțiune a bunurilor, deoarece acesta rezultă din natura bunurilor.
-
Perioada de garanție începe de la data primirii bunurilor de către cumpărător.
-
În cazul în care consumatorul dorește să facă o reclamație cu privire la bunuri, este necesar să trimită un e-mail la adresa info@gastrobucatarie.ro, în care să indice în principal tipul de produs, numărul facturii de vânzare și descrierea defectului. În cazul în care reclamația este făcută prin intermediul comunicării la distanță, vânzătorul este obligat să transmită imediat consumatorului o confirmare a reclamației. În cazul în care nu este posibilă livrarea imediată a confirmării, aceasta trebuie livrată fără întârzieri nejustificate, dar cel târziu împreună cu dovada soluționării reclamației. Confirmarea reclamației nu trebuie să fie livrată în cazul în care consumatorul este în măsură să dovedească reclamația în alt mod. În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea bunurilor revendicate, cumpărătorul va primi informații privind procedura ulterioară.
-
Cumpărătorul este obligat să verifice bunurile la primirea acestora. În cazul în care nu face acest lucru, el poate solicita despăgubiri pentru defectele constatate în timpul acestei inspecții, dacă se dovedește că bunurile aveau deja astfel de defecte la momentul primirii.
-
În cazul în care bunurile sunt defecte, cumpărătorul are dreptul de a face o reclamație la sediul vânzătorului, în conformitate cu articolul 18 alineatul (2) din Legea privind protecția consumatorilor, livrând bunurile la depozitul de expediere al vânzătorului din Duklianska 16, 085 01 Bardejov, Republica Slovacă, completând formularul cu o descriere a bunurilor revendicate și predându-l Vânzătorului împreună cu produsul sau trimițându-l prin e-mail. Formularul este plasat pe site-ul vânzătorului sau la cerere este trimis la adresa de e-mail a cumpărătorului. Cumpărătorul este obligat să indice în formular tipul exact și amploarea defectelor produselor. Formularul de reclamație poate fi descărcat aici:
Formulár reklamácie | gastrobucatarie.ro
Procedura de reclamație pentru bunurile care pot fi livrate în mod obiectiv vânzătorului începe în ziua în care sunt îndeplinite toate condițiile următoare:
1. livrarea a unui formular de reclamație completat de cumpărător către vânzător,
2. livrarea bunurilor revendicate de cumpărător către vânzător la adresa specificată în prezenta clauză 7.
Vânzătorul recomandă cumpărătorului să asigure transportul cu bunurile returnate Vânzătorului. Bunurile trimise ramburs nu sunt acceptate de către vânzător. Procedura de reclamație pentru bunurile care nu pot fi livrate în mod obiectiv Vânzătorului și care sunt fixate începe în ziua în care sunt îndeplinite toate condițiile următoare: livrarea de către cumpărător a unui formular de reclamație completat către vânzător.
8. Dreptul la reparație gratuită în garanție expiră:
1. neprezentarea documentului de achiziție, de obicei o factură, accesorii sau documentație a bunurilor,
2. omisiunea de a notifica defectele evidente la primirea bunurilor,
3. expirarea perioadei de garanție a bunurilor,
4. deteriorarea mecanică a bunurilor cauzată de cumpărător,
5. utilizarea bunurilor în condiții care nu corespund mediului natural în ceea ce privește umiditatea, influențele chimice și mecanice,
6. manipularea, exploatarea neprofesionistă sau neglijarea îngrijirii bunurilor,
7. deteriorarea bunurilor prin încărcare excesivă sau utilizare contrară condițiilor specificate în documentație,
8. principii generale, standarde tehnice sau reglementări de siguranță aplicabile în Republica Slovacă,
9. deteriorarea bunurilor cauzată de evenimente inevitabile și/sau imprevizibile,
10. deteriorarea bunurilor prin stricăciune accidentală și deteriorare accidentală,
11. intervenția neprofesionistă, deteriorarea prin transport, deteriorarea prin apă, incendiu, electricitate statică sau atmosferică sau alte cazuri fortuite,
12. manipularea bunurilor de către o persoană neautorizată.
-
Garanția nu acoperă uzura normală a produsului (sau a părților sale) cauzată de utilizare. Prin urmare, o durată de viață mai scurtă a produsului nu poate fi considerată un defect și nu poate fi revendicată.
-
Perioada de garanție este de 24 de luni. Pentru achizițiile de bunuri în scopuri comerciale și anume pentru numărul de identificare al cumpărătorului (o persoană înregistrată în registrul comerțului, o persoană care exploatează o afacere pe baza unei licențe comerciale etc.), perioada maximă este de 12 luni și începe de la data primirii bunurilor de către cumpărător. Mai multe informații: Care este durata garanției pentru consumatorii obișnuiți și pentru antreprenori?
-
Gestionarea reclamației se aplică numai defectelor specificate în formularul de reclamație în referința de la punctul 7 din prezentul regulament privind reclamațiile.
-
În cazul în care bunurile primite în mod corespunzător sunt predate de cumpărător fără ambalajul original sau fără ambalajul de înlocuire, vânzătorul nu își asumă responsabilitatea pentru deteriorarea bunurilor în timpul transportului la sediul social al vânzătorului. Este recomandabil să trimiteți bunurile în ambalajul original sau în ambalaje de transport adecvate, care îndeplinesc cerințele de transport al bunurilor fragile, inclusiv toate accesoriile și să marcați expedierea cu simbolurile corespunzătoare, deoarece Vânzătorul nu este răspunzător pentru nicio deteriorare mecanică înainte de primirea bunurilor.
-
Vânzătorul evaluează legitimitatea reclamației și a defectului bunurilor și, după evaluare, notifică cumpărătorul cu privire la modul de tratare a reclamației prin e-mail, în cazul în care cumpărătorul și vânzătorul nu au convenit asupra unei alte forme de comunicare.
- Prelucrarea unei plângeri, în cazul unui ordin reglementat de Codul civil, nu durează mai mult de 30 de zile de la data reclamației.
-
În cazul unei reclamații reglementate de Codul comercial, se consideră că reclamația este soluționată într-un termen rezonabil. Termenul rezonabil se stabilește în funcție de amploarea daunelor aduse bunurilor și este în mod normal de 45 de zile lucrătoare de la primirea bunurilor care fac obiectul reclamației.
Articolul V.
Protecția datelor personale și condițiile de prelucrare a datelor cu caracter personal
1. Politica de confidențialitate poate fi descărcată aici:
Politica de confidențialitate | gastrobucatarie.ro
Articolul VI.
Soluționarea alternativă a litigiilor
-
Cumpărătorul – consumator – are dreptul de a contacta Vânzătorul cu o cerere de despăgubire (prin e-mail la info@gastrobucatarie.ro) dacă nu este mulțumit de modul în care Vânzătorul a tratat reclamația sa sau dacă consideră că Vânzătorul i-a încălcat drepturile. În cazul în care Vânzătorul răspunde la această solicitare într-un mod negativ sau nu răspunde în termen de 30 de zile de la trimiterea acesteia, Cumpărătorul – consumator – are dreptul de a depune o petiție pentru inițierea unei soluționări alternative a litigiilor la o entitate de soluționare alternativă a litigiilor („Entitatea SAL”) în conformitate cu Legea 391/2015 Coll. Consumatorul poate depune propunerea în modul specificat în secțiunea § 12 din Legea privind SAL. Cumpărătorul – consumatorul – poate depune, de asemenea, o plângere prin intermediul platformei de soluționare alternativă a litigiilor RSO, care este disponibilă online la adresa: http://ec.europa.eu/consumers/odr
-
Soluționarea alternativă a litigiilor nu se aplică litigiilor a căror valoare nu depășește 20 EUR. Entitatea SAL poate solicita consumatorului să plătească o taxă pentru inițierea SAL de până la maximum 5 EUR, inclusiv TVA.
-
Entitățile ADR sunt organisme și persoane juridice autorizate în conformitate cu secțiunea § 3 din Legea ADR, iar lista acestora este publicată pe site-ul web al Ministerului Economiei din Republica Slovacă:
Articolul VII.
Transmiterea reclamațiilor și sugestiilor
- Cumpărătorul – consumator – are dreptul de a contacta autoritatea de supraveghere pentru respectarea Legii privind protecția consumatorilor în contractele la distanță cu o reclamație pentru a efectua o inspecție, dacă nu este mulțumit de gestionarea reclamației cu vânzătorul:
– Autoritatea slovacă de inspecție a comerțului,
– SOI Inspectorate for Prešov Region, Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1, Supervision Department
nr. 051/772 15 97, fax nr. 051/772 15 96, pr@soi.sk.
-
În cazul în care nu sunteți mulțumit de gestionarea reclamației puteți, de asemenea, să transmiteți reclamației în format electronic prin intermediul platformei disponibile pe site-ul web: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.
Articolul VIII.
Bazar
1. Vânzătorul poate, de asemenea, să ofere în magazinul său încheierea unui contract de cumpărare pentru bunurile Bazar. Bunurile de bazar sunt bunuri neambalate, bunuri cu ambalajul deteriorat sau bunuri folosite returnate.
2. Bunurile Bazar nu pot fi schimbate cu un articol nou în cazul unei reclamații.
3. Dispozițiile Regulamentului privind reclamațiile se aplică reclamației privind bunurile de bazar, cu excepția cazului în care se prevede altfel în prezenta secțiune.
4. Bunurile de bazar nu pot fi reclamate pentru un „defect” sau alt motiv pentru care bunurile au fost vândute la un preț de achiziție redus.
5. Perioada de garanție pentru bunurile de bazar este de 1 an.
Articolul IX.
Sancțiune contractuală referitoare la cumpărători de întreprinderi
- Vânzătorul poate impune cumpărătorului o penalitate contractuală – antreprenor de până la 33% din valoarea comenzii, în cazul în care cumpărătorul nu preia expedierea sa de la compania de transport pentru care a fost aleasă plata la livrare.
-
Vânzătorul va emite o factură pentru încălcarea termenilor și condițiilor, cu o scadență de 15 zile, care va fi trimisă prin scrisoare recomandată cumpărătorului la adresa cumpărătorului indicată în comandă.
- În caz de neplată a penalității contractuale, cumpărătorul își transferă creanța către o terță parte, care o execută pe cale amiabilă.
-
De asemenea, cumpărătorul este de acord cu publicarea datelor sale personale, precum și a sumei datorate vânzătorului pe site-ul web al debitorilor.
- În cazul în care creanța este plătită, cumpărătorul garantează că înregistrarea creanței cumpărătorului va fi eliminată de pe site-ul web al debitorilor cât mai curând posibil.
-
Prin trimiterea unei comenzi cu plata la livrare, cumpărătorul este de acord cu termenii și condițiile noastre și cu o penalitate contractuală de 33% din comandă în cazul în care nu ridică transportul contra ramburs .
Articolul X.
Dispoziții finale
-
În cazul în care oricare dintre dispozițiile acestor Termeni și condiții sunt sau devin invalide sau ineficiente, celelalte dispoziții ale acestor Termeni și condiții, care rămân valabile și eficiente, nu vor fi afectate. În acest caz, vânzătorul se angajează să înlocuiască dispoziția invalidă/ineficace cu o nouă dispoziție validă/eficace care să corespundă cel mai bine scopului economic inițial urmărit de dispoziția invalidă/ineficace. Între timp, se aplică dispozițiile corespunzătoare ale legislației general aplicabile din Republica Slovacă.
- Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica prezenții termeni și condiții în cazul unei modificări a legislației conexe sau în cazul unei modificări a jurisprudenței referitoare la relațiile contractuale reglementate de prezenții termeni și condiții.
-
Cumpărătorul declară în mod obligatoriu că a analizat în mod corespunzător acești termeni și condiții, i-a citit în întregime și este de acord cu conținutul lor. Vânzătorul și Cumpărătorul declară că nu au cunoștință de niciun fapt care ar putea în vreun fel să invalideze acești termeni și condiții, să îi lipsească de eficacitate față de orice terță parte sau să le înfrângă scopul, astfel cum a declarat în mod serios Vânzătorul la începutul acestor termeni și condiții.
- Conținutul termenilor și condițiilor include un model de formular de reclamație și un model de formular de retragere.
-
Niciun cod de conduită în conformitate cu secțiunea § 3 alineatul (1) litera (n) din Legea privind protecția consumatorilor în contractele la distanță nu se aplică activităților vânzătorului.
Aceste condiții comerciale generale intră în vigoare la data de 12.12.2022.